fbpx

Nejlepší prášky na soustředění - srovnání a recenze

Jaké jsou nejlepší prášky na podporu soustředění? Jaké pořídit vitamíny na podporu učení a zlepšení koncentrace například i v práci?

TOP  1. místo

Mindflow Focus

Nejlepší přírodní produkt pro okamžité soustředění
Orientační cena: 500 Kč
Forma: tobolky
2. místo

CBD Focus

Výborný typ CBD oleje pro zajištění soustředění
Orientační cena: 1600 Kč
Forma: olej (vnitřní užití)
3. místo

Mindflow Mind Mg

Kvalitní směs hořčíků a vit. D pro lepší dlouhodobé soustředění
Orientační cena: 500 Kč
Forma: tobolky

Co je soustředění?

Soustředění nazýváme také koncentrace či pozornost. Jedná se o zaměření duševní činnosti na určitý objekt nebo děj.
Říká se, že soustředění je základ inteligence. Je to dovednost, kterou trénujeme de facto od raného dětství. Zpočátku nevědomky, například když miminka pijí mléko od jejich maminky, už tehdy se musí soustředit, aby se nezakuckala nebo neusnula. Batolata, která si hrají s kostkami se soustředí, aby je dokázala udržet v ručičce a podobně. Soustředění a koncentrace nás provází tedy celým životem.

Jednoduše řečeno to znamená být stoprocentně v přítomnosti – tady a teď. Když se soustředíte, nemůžete myslet na včerejší výlet nebo zítřejší pracovní povinnosti, je to zkrátka nemožné.

Okamžiky soustředění přicházejí naprosto spontánně, bez vnějšího zásahu. Nikdo nedokáže nikoho přimět ke koncentraci kromě nás samotných. Pokud nechceme, soustředit se nebudeme.

Jaké jsou druhy pozornosti?

Záměrná pozornost je úmyslná. To znamená, že jí jdeme vykonávat s jasným cílem.

To znamená, že subjekt vnímáme bez úmyslu. Většinou se jedná o pozorování neobvyklých podnětů, které nás natolik zaujmou, že ani netušíme, že jim věnujeme stoprocentní pozornost.

Jak už název napovídá, jedná se o koncentraci na jeden bod, který si vyselektujeme (vybereme). Často se také vtipně nazývá “tunelové vidění”, kdy s nadsázkou vidíme jen jednu věc a nic jiného pro nás neexistuje.

Difúzní koncentrace nám umožňuje vnímat více věcí nebo činností najednou.

Jedná se o pozornost, kdy vnímáme něco proti své vůli. Tedy, v minulosti jsme se na to soustředili, nyní už o to nemáme zájem, ale nejde nám koncentrace ukončit.

Co ovlivňuje pozornost?

Naši pozornost neboli soustředění se může ovlivňovat mnoho faktorů.

Biologie a biologické potřeby

Jedná se o klasické faktory jako jsou věk, zdraví a fyzické potřeby

Psychika

Velmi záleží na tom, v jakém jsme právě rozpoložení. Zda prožíváme radost, smutek a podobě.

Prostředí ve kterém se nacházíme

Koncentrace se odvíjí i od prostředí, ve kterém se nacházíme. Jestli je nám toto místo milé a cítíme se hezky, nebo jestli nám naopak způsobuje stres či jiné nepříjemné pocity.

Smyslové poruchy

V tomto případě jde hlavně o smyslové poruchy, jako jsou například poruchy barvocitu, zúženého zorného pole a další.

Soustředění a činnost mozku

Lidský mozek je řídící orgán nervové soustavy. Je to takový kapitán celé lodi zvané tělo. Tento šéf řídí a kontroluje veškeré tělesné funkce, mezi které patří činnost srdce, trávení, pohyb, řeč, myšlení (koncentrace), paměť či emoční inteligence.

Mozek se skládá z miliard mozkových buněk, které se jmenují neurony. Neurony mají vlákna, která je spojují s dalšími buňkami mozku a vytváří tak společně ohromnou síť přenášející signály a vytváří základ paměti.

Aby si mozek zachoval správnou funkci co nejdéle, je nutná řádná péče ve formě správné výživy a cvičení paměti.

Mozek potřebuje pestrou stravu, která dodá celé jeho “posádce” nepostradatelné látky. Jednou z nich jsou esenciální mastné kyseliny omega 3 a 6, které dokážeme přijímat jen potravou. Lidské tělo si je neumí vytvořit samo. Nachází se například v ořechách, semínkách a olejích lisovaných zastudena. Sacharidy jsou další živiny, bez kterých se mozek neobejde. Samozřejmě nejsou sacharidy jako sacharidy. Nejvhodnější jsou ty složené, ze kterých se glukóza uvolňuje postupně. Jedná se hlavně o ovoce jako jsou banány, borůvky nebo i citrusy. V neposlední řadě nesmíme opomenout vitaminy především C, E, D a celá skupina B. Z minerálů dbejte na kvalitní příjem železa, jódu, zinku, hořčíku, selenu a vápníku.

Kdy je těžké se soustředit

Asi to znáte sami. Někdy se koncentrujete naprosto přirozeně a nepotřebujete k tomu vyvíjet sebemenší úsilí, ale někdy se nemůžete soustředit ani na sekundu, i když se tolik snažíte. Existuje celá řada faktorů, které mohou vaši koncentraci narušovat.

Stres, neboli napětí je funkční stav živého organismu, který je vystaven mimořádným podmínkám, což spouští obranné reakce, které mají za úkol zachovat homeostázu (přirozené prostředí těla) a zabránit jeho poškození, nebo dokonce smrti.

Pokud jsme ve stresu, ať v jakékoliv míře, je koncentrace problém. Nemůžeme se uklidnit a dostat do takzvaného flow, které by nám umožnilo v poklidu se soustředit na činnost, na kterou právě potřebujete. Mohou pomoci různá dechová cvičení, která uvolní svaly i mysl.

Pokud je naše tělo unavené, nemůžeme po něm vyžadovat heroické výkony. Unavený organismus je v komplexním deficitu. Snaží se udržet veškeré tělesné funkce v průměru, nebo lehkém podprůměru a koncentrace není jednoduše řečeno na pořadu dne. Tělo musí obstarat mnohem důležitější věci, jako je jídlo, strava, pohyb a soustředění se už nezvládá. Pokud tedy víte, že od sebe budete koncentraci vyžadovat, zkuste se nejdříve kvalitně vyspat.

Naše tělo se skládá až ze 70 % vody. Je tedy zřejmé, že kvalitní a dostatečný pitný režim je základ zdravého těla. Jeho nedodržování se projeví na našem zdravotním stavu a jeden z příznaků může být i porucha koncentrace. Zkuste se zaměřit na to, jestli je váš pitný režim dostatečný.

Tipy na zlepšení koncentrace

Pokud chcete v životě něčeho docílit, je důležitá píle a trénink. Nic nepřijde samo a na všem se musí nejakým způsobem pracovat. Možná si říkáte, že mozek není sval, aby se dal vytrénovat na zvedání těžkých vah. To máte sice pravdu, ale jen poloviční. Pokud totiž budete mozek neustále udržovat aktivní, vrátí vám to několikanásobně.

Ideální volba je například sudoku, křížovky, slovní hry, kvízy i čtení knih. doporučuje se této aktivitě věnovat denně alespoň 15 minut a výsledky se dostaví již za pár týdnů.

Říká se, že spánek je nejlepší lékař, nebo že ráno je moudřejší večera. A že je to velká pravda věděli už naši předci. Chodili spát jak se říká “se slepicemi” a vstávali s východem slunce. Velká neřest dnešní doby je to, že hodně ponocujeme a zároveň brzy vstáváme. Tělu tak chybí hluboký spánek a regenerace.

Spánková deprivace je jedním z nejhorších zabijáků soustředění. Naučte se spát minimálně 6 hodin a do peřin ulehejte do 22 hodiny. Sami ucítíte, že vám v žilách proudí nová energie.

Jak jsme si řekli výše, dostatečný pitný režim je základ všeho. Začínejte ráno sklenkou vlažné vody s citronem a před každým jídlem si dopřejte alespoň 2 dcl čisté vody. Pokud nemáte pocit žízně, musíte sami sebe motivovat. Dejte si na viditelné místo prázdnou sklenici a neustále ji doplňujte – to vás nenápadně donutí více pít.

Dech dokáže zázraky a to téměř na počkání. Velmi často si ani neuvědomujeme, jak moc je dech důležitý. Dechová cvičení nám pomohou uvolnit stres a zvýšit schopnost soustředění se. Často bývají součástí meditací a jógy. Pokaždé, když se potřebujete něco naučit nebo vypracovat, zkuste praktikovat dechovou rozcvičku, která může vypadat takto:

  1. Zavřete oči a zhluboka se nadechněte nosem. Nádech by měl trvat alespoň 4 sekundy.
  2. Jakmile cítíte, že jsou vaše plíce plné, zadržte na 2 sekundy dech.
  3. Následně 4 sekundy pomalu vydechujte nosem.

Odpočinek je velmi důležitý a to nejen pro dobrou koncentraci, ale pro dobrý zdravotní i duševní stav obecně. Dopřejte si čas sami pro sebe a využijte ho na cokoliv, co vás dělá šťastné. Můžete odpočívat pasivně například na masáži nebo v sauně, ale i aktivně při nějakém sportu. Výběr záleží na vás.

Pokud se učíte, či pracujete v místě, kde se vyskytuje hodně rušivých elementů, nemůžete si mít za zlé, že vám to zkrátka nejde. Rušivé vlivy mohou být velmi nenápadné a zpočátku si ani neuvědomíte, že vám do vaší koncentrace takzvaně hází vidle. Internet a sociální sítě hrají totiž prim. Mít u práce současně zapnutý messenger či jiný chat, odvádí vaší pozornost více než je zdrávo. Zkuste si vytvořit hezké a klidné prostředí, které vám nedovolí otáčet vaši pozornost jinam.

Plánování a stanovování cílů, popřípadě i odměňování se, je velmi účinný nástroj, který vám může pomoci.

Při stanovování cílů buďte co možná nejkonkrétnější. Zkuste to například takto:

  • Budu 90 minut psát článek na téma soustředění.
  • Budu se 45 minut bez vyrušení aktivně učit kapitolu 2 a 3 do fyziky.
  • Od 15:00 do 16:00 budu pracovat na reportu pro šéfa z XY…

1. místo

Mindflow Focus

Orientační cena: 500 Kč

Jedná se o kombinace 12přírodních látek v jedné tobolce, které zajistí téměř okamžitou produktivitu. jejich použití je vhodné například před důležitou zkouškou, firemní prezentací a dalších okamžicích kdy potřebujete mít tah na branku a podat výkon.

Tento doplněk obsahuje v prvé řadě kofein, guaranu a vysoké množství B12, které vás “nakopnou” energií a oddálí únavu nastartováním energetického metabolismu a blokací receptorů v mozku.

L-theanine, produkt ze zeleného čaje umí ztlumit nepříjemné efekty kofeiny, Rhodiola a Ženšen zmírňují stres, aby byl váš výkon co možná nejklidnější a nejsoustředěnější.

Gingobiloba, DMAE a Rhodiola podpoří paměť, vnímání, zpracování informací, čímž posouvá výkon o level výš.

Látky z guarany, kurkumin a piperin zpomalí metabolismus účinných látek zvyšují dlouhotrvající efekt.

2. místo

CBD Focus

Orientační cena: 1600 Kč

Jedná se o přírodní stimulant, který zajistí vyšší koncentraci, posílí paměť a zlepšuje náladu. Olej obsahuje pouze veganské ingredience, což ho činí stoprocentně přírodním. V lahvičce je 1000 mg full spectrum CBD, obsahující i další kanabinoidy jako jsou CBN, CBV CBG a další. Jsou zde také terpeny, flavonoidy, fenoly a vitamíny.

CBD olej z konopných semen obsahuje mnoho zdraví prospěšných prvků jako jsou esenciální mastné kyseliny a aminokyseliny, vysoké hladiny vitamínů A, C a E, bílkoviny, vlákninu a minerály.

Olej se užívá orálně, kdykoliv během dne.

3. místo

Mindflow Mind Mg

Orientační cena: 500 Kč

Jedná se o suplement, který kombinuje čtyři různé formy hořčíku (magnesium malate, magnesium bisglycinate, magnesium taurate a magnesium threonate) a vitamín D. Podporuje myšlenkové procesy mozku, má vliv na kvalitní spánek, zlepšuje činnost svalů a zvyšuje výkonnost.

Proč je důležité doplňovat hořčík? Protože se jedná o druhý nejčastější deficitní prvek v organismu a to ihned po vitamínu D.

4. místo

Mindflow focus Decaf

Orientační cena: 500 Kč

Mindflow focus decaf je unikátní kombinace přírodních látek bez kofeinu, které umí stimulovat mozkové funkce. Oddálí únavu a zároveň nastartuje soustředění.

Přípravek obsahuje opět pouze přírodní látky v přesně definovaném množství, aby fungovaly tak jak mají. Patří sem například ginko biloba, guarana, ženšen, vitamín B12 a mnoho dalších v jedné tobolce. Doplněk je bez cukru i bez přidaných sladidel i chemie.

5. místo

Mindflow Advanced Mind

Orientační cena: 600 Kč

Tyto tobolky obsahují 5 látek, které vám když je budete pravidelně užívat, pomohou zvládat práci efektivněji a rychleji. Účinky na sobě můžete pozorovat za 2 – 4 týdny. S lepší koncentrací, pamětí a celkovou funkcí mozku dosáhnete snadněji pracovních a studijních cílů.

Všechny látky zde obsažené pomáhají komplexně. Zlepšují proces učení a koncentrace obecně. Gotukola a Ashwagandha dlouhodobě snižují pocit úzkosti, což napomáhá k lepšímu sebeuvědomění a výsledkům.

6. místo

Brainmax směs minerálů

Orientační cena: 450 Kč

Tato směs obsahuje draslík a hořčík v ionizované formě minerálů, což jsou takzvané elektrolyty. Pokud je rozpustíme ve vodě, produkují kladně nabité ionty, které slouží k zajištění nervových impulsů mezi buňkami.

Vyrovnaná hladina těchto minerálů je důležitá pro buňky, cévy, kosti, svaly, ale i produkci energie.

Doplněk neobsahuje žádná plnidla ani stabilizátory, pouze deklarované složení v nejčistší formě. Kapsle jsou z vyrobeny z celulózy.

7. místo

Now Magtein

Orientační cena: 850 Kč

Jedná se o Hořčík ve formě patentovaného komplexu Magtein (L-treonát hořečnatý) a jak bylo již řečeno, hořčík je pro lidské tělo velmi zásadní minerál, při jehož nedostatku v těle nefunguje v těle celá řada procesů tak, jak by měla. Pokud ho máme optimální množství, přispívá například k normální činnosti svalů, nervové soustavy, psychiky a normálnímu stavu kostí nebo zubů. Je rovněž důležitý pro syntézu bílkovin, elektrolytickou rovnováhu nebo jako prevence proti únavě a vyčerpání.

Kam dál?