Suplementy – doplňky stravy pro sportovce

Vitaminy jsou pro tělo životně důležité. Všichni o tom slýcháme, ale kdo z nás ve skutečnosti ví, co nám přinese nedostatek vitamínů a minerálních látek?

Kde koupit vitaminy a minerály v podobě suplementů?

Doporučovali bychom vám doplňky stravy nakupovat po internétu. Damozřejmě – kdokoliv má zájem, doplňky stravy se dají sehnat i v kamenných obchodech.

Výborný obchod je například suplementy.cz – jejich sortiment se již dle názvu specializuje přesně na doplňky stravy a tak u nich seženete snad vše, co byste se mohli pokoušet sehnat. Ze zkušeností je obchod spolehlivý, rychlý a přehledný, dle recenzí se jedná o kvalitní a doporučovaný obchod.


Na jaké látky se zaměřit?

Protein

O proteinu máme sestaven celý článek, kde se blíže věnujeme tomu, jak si protein vybrat, co to přesně protein je a veškeré další potřebné informace o proteinech. Protein je brán jako energetická hodnota – počítá se do denního příjmu, není to jako tabletka. Protein je základním suplementem, který by měl sportovec mít. Je stěžejní pro naše svaly, stavbu těla, budování hmoty a tak dále. Proto protein vřele doporučujeme.


Co se týče ostatních látek, ať už minerálů, či vitaminů, je vhodné suplementovat skutečné doporučené množství, rozhodně to s nimi tedy nepřehánějte a vždy si pozorně nastudujte, kolik čeho byste měli brát.

Vitaminů a minerálu je celá řada. Shrnuli jsme pro vás ty, které jsou nejdůležitější pro sportovce.


Draslík

Tanto minerál významně ovlivňuje činnost svalů, využití sacharidů, nebo syntéze bílkovin.

Draslík je pro sportovce minerál, který potřebují pravděpodobně v největším množství oproti ostatním.

Doporučená denní dávka je celých 2000 – 4000 mg (2 – 4 gramy).


Hořčík

Pokud máte náročný trénink, je vhodné doplňovat tělu hořčík. Pokud byste totiž měli málo hořčíku, můžou se dostavit křeče, bolesti hlavy či svalová únava. Pro lepší regeneraci je hořčík ideální.

Doporučená denní dávka je zhruba 400 mg (0,4 g)


Jod

Na jod si dejte pozor, je potřeba ho doplňovat, abychom měli správnou energii, rychlý metabolismus, nebo nebyli unavení a opuchlí.

Doporučená denní dávka je velmi maličká – zhruba 150 μg (0,00015 g)


Vitamin A

Vitamin A je největším základem našeho zraku. Důležitý je ale i pro naši kůži, nebo růst kostí a imunitu.

Jeho doporučená denní dávka je 1 mg ( 0,001 g)


Vitamin D

Tento vitamin všichni známe ze sluníčka. Je důležitý pro náš psychický stav, ale i pro náš imunitní systém celkově. Převážně v zimě, kdy je slunce daleko a nemůže nám ho v takové míře dodat je vhodné tento vitamin suplementovat.

Doporučená denní dávka je 5 μg (0,000005 g)


Vitamin E

Co se týče vitaminu E, tak ten nám slouží jako antioxidant. Ochraňuje nejen naše tělo a naše buňky před škodlivými částečkami, které se nám mohou dostat do těla, čímž chrání i naši imunitu, ale ochraňuje třeba i vitamin A, nebo stabilizuje naše buněčné membrány.

Doporučená denní dávka je 15 mg (0,015 g)


Sodík

Ve spojitosti se sportem můžeme slýchat i o sodíku, ovšem tento minerál není potřeba suplementovat. Je obsažen téměř ve všech jídlech – jedná se o sůl. Přebytek sodíku není pro naše tělo zdravý, proto sodík nesuplementujte.

Ovšem sodík má i svá důležitá pozitiva. Je pro naše tělo nezbytný, jeho funkce společně s draslíkem tvoří takzvanou sodíkodraslíkovou pumpu, která pomáhá udržovat tlak. Dále je sodík stěžejní ke správnému trávicímu procesu, tvorbě červených krvinek, a pro sportovce je to i správná hydratace těla.


Close Menu