20 zajímavých faktů o fitness, které jste možná neznali

# 1

Aktivita podle pohlaví se liší! Z populace mužů bývá aktivních 54% kdežto u žen je to o celých 8% méně – 46%.

# 3

Věděli jste, že tělu trvá celých 6 – 10 týdnů, než si zvykne na novou sportovní aktivitu?

# 5

Věděli jste že svalová hmota se ve středním věku se pravidelně snižuje o 1% každým rokem?

# 7

Věděli jste, že pravidelná fyzická aktivita pomáhá lepšímu spánku?

# 9

Více než polovina lidí končí se sportovní aktivitou do půl roku od začátku. Nejspíš je tomu tak, že lidé často sportují kvůli hubnutí, postavě a podobně. Samotná sportovní aktivita je potom nebaví a tak jim motivace nevydrží, jelikož velké výsledky se bohužel většinou nedostavují během pár týdnů. TIP: Pokud chcete u sportovní aktivity vydržet, hledejte takovou, která vás bude zároveň bavit. Nebaví vás běh? Tak běhat nechoďte. Místo toho začněte posilovat s vlastní vahou na hrazdách. Nebo začněte s pole dance. Choďte na ping pong. Sportovních aktivit je spoustu.

# 11

Věděli jste, že vzdělaní lidé jsou mnohdy více aktivní, než lidé s nižší úrovní vzdělání?

# 13

Lidé, kteří mají na sport parťáka mají větší tendence u sportu vydržet. Ta druhá osoba vás podvědomě motivuje k lepším a dlouhodobějším výsledkům. Proto pokud máte možnost a chuť, začněte cvičit s kamarádem nebo kamarádkou, kolegou, partnerem, nebo sourozencem. Krásnou aktivitou je například acroyoga, dále si spolu můžete zahrát volejbal, zaházet si míčem, nebo si navzájem stopovat sprint na určitou vzdálenost a snažit se překonat buď partnera, nebo sám sebe.

# 15

Věděli jste, že svaly rostou celé dva dny po náročném tréninku, ale bolet nás můžou až celých 4 nebo 5 dní?

# 17

Věděli jste, že muži mají v průměru o dvě třetiny více svalové hmoty než ženy?

# 19

Poslouchání hudby funguje na podání vyššího výkonu při sportu. Hudba vás nahecuje, rytmus vám dodá tempo. Díky hudbě se do aktivity vžijete a na chvíli se uzavřete do vlastního světa. Když při běhu posloucháte rychlou a rytmickou hudbu, podáte většinou vyšší výkony. Když si potom ke strečinku pustíte klidnou pomalou písničku, pomůžete si se více uklidnit a zrelaxovat jak svaly, tak mysl.

# 2

Plavání je jednou z nejvhodnějších sportovních aktivit, hlavně co se týče hubnutí, vyrýsování a celkově zpevnění těla. Plavání totiž kombinuje jak posilování a trénink svalů, tak kardio a celkové zahřátí organismu. Díky tomu že jste ve vodě se ani tak nepřehřejete a nezapotíte, jako například při běhu. To za to stojí, ne?

# 4

Pravidelné posilování zvyšuje počet kalorií spálených během dne. Je tomu tak kvůli tomu, že počet kalorií, které vaše tělo denně spálí závisí na poměru vašich svalů a tuků. Budete-li posilovat, zvýšíte tím svalovou hmotu a tím pádem bude vaše tělo více spalovat i mimo posilovnu.

# 6

Víte jaké jsou nejoblíbenější sporty? V americe mezi ně patří i bowling. Celosvětově se pak jedná o chůzi na prvním místě, následně běh, fitness a posilování, cvičení s vlastní vahou, cyklistika, turistika, strečink a plavání.

# 8

Věděli jste, že vzhled a viditelné změny na těle jsou jednou z největších motivací ke sportu?

# 10

Ženy často inklinují ke sportovním aktivitám tipu lekce jógy, lekce aerobiku, lekce tance a podobně. Muži narozdíl od toho často takové tipy aktivit berou jako záležitost která je jim nepříjemná či dokonce trapná.

# 12

Lidé, kteří se věnují volnočasovým sportovním aktivitám jako je fotbal, turistika, cyklistika stráví sportem více času než ti, kteří sport dělají pouze pro sport – typu běhání, jóga, nebo aerobik apod. Proto jak jsme zmiňovali, nebojte se najít něco netradičního. Třeba právě turistiku, či slackline, nebo klidně paragliding.

# 14

Než se objeví viditelné změny na vašem těle, trvá to zhruba 12 týdnů. To bývá mnohdy až příliš dlouhá doba a proto spousta jedinců na sport zanevře již po krátké době – nevidí výsledky tak brzy. Pokud ovšem vytrváte a nepolevíte, budete skutečně makat a dáte do toho všechno, výsledky se dostaví.

# 16

Věděli jste, že celá 1/4 lidí na světě nedělá žádnou sportovní aktivitu?

# 18

Věděli jste, že páry, které spolu cvičí mají větší tendence spolu vydržet?

# 20

Věděli jste, že dehydratace svalů může být příčinou ztráty 10 % síly.

# 1

Aktivita podle pohlaví se liší! Z populace mužů bývá aktivních 54% kdežto u žen je to o celých 8% méně – 46%.

# 2

Věděli jste, že tělu trvá celých 6 – 10 týdnů, než si zvykne na novou sportovní aktivitu?

# 3

Věděli jste že svalová hmota se ve středním věku se pravidelně snižuje o 1% každým rokem?

# 4

Věděli jste, že pravidelná fyzická aktivita pomáhá lepšímu spánku?

# 5

Více než polovina lidí končí se sportovní aktivitou do půl roku od začátku. Nejspíš je tomu tak, že lidé často sportují kvůli hubnutí, postavě a podobně. Samotná sportovní aktivita je potom nebaví a tak jim motivace nevydrží, jelikož velké výsledky se bohužel většinou nedostavují během pár týdnů. TIP: Pokud chcete u sportovní aktivity vydržet, hledejte takovou, která vás bude zároveň bavit. Nebaví vás běh? Tak běhat nechoďte. Místo toho začněte posilovat s vlastní vahou na hrazdách. Nebo začněte s pole dance. Choďte na ping pong. Sportovních aktivit je spoustu.

# 6

Věděli jste, že vzdělaní lidé jsou mnohdy více aktivní, než lidé s nižší úrovní vzdělání?

# 7

Lidé, kteří mají na sport parťáka mají větší tendence u sportu vydržet. Ta druhá osoba vás podvědomě motivuje k lepším a dlouhodobějším výsledkům. Proto pokud máte možnost a chuť, začněte cvičit s kamarádem nebo kamarádkou, kolegou, partnerem, nebo sourozencem. Krásnou aktivitou je například acroyoga, dále si spolu můžete zahrát volejbal, zaházet si míčem, nebo si navzájem stopovat sprint na určitou vzdálenost a snažit se překonat buď partnera, nebo sám sebe.

# 8

Věděli jste, že svaly rostou celé dva dny po náročném tréninku, ale bolet nás můžou až celých 4 nebo 5 dní?

# 9

Věděli jste, že muži mají v průměru o dvě třetiny více svalové hmoty než ženy?

# 10

Poslouchání hudby funguje na podání vyššího výkonu při sportu. Hudba vás nahecuje, rytmus vám dodá tempo. Díky hudbě se do aktivity vžijete a na chvíli se uzavřete do vlastního světa. Když při běhu posloucháte rychlou a rytmickou hudbu, podáte většinou vyšší výkony. Když si potom ke strečinku pustíte klidnou pomalou písničku, pomůžete si se více uklidnit a zrelaxovat jak svaly, tak mysl.

# 11

Plavání je jednou z nejvhodnějších sportovních aktivit, hlavně co se týče hubnutí, vyrýsování a celkově zpevnění těla. Plavání totiž kombinuje jak posilování a trénink svalů, tak kardio a celkové zahřátí organismu. Díky tomu že jste ve vodě se ani tak nepřehřejete a nezapotíte, jako například při běhu. To za to stojí, ne?

# 12

Pravidelné posilování zvyšuje počet kalorií spálených během dne. Je tomu tak kvůli tomu, že počet kalorií, které vaše tělo denně spálí závisí na poměru vašich svalů a tuků. Budete-li posilovat, zvýšíte tím svalovou hmotu a tím pádem bude vaše tělo více spalovat i mimo posilovnu.

# 13

Víte jaké jsou nejoblíbenější sporty? V americe mezi ně patří i bowling. Celosvětově se pak jedná o chůzi na prvním místě, následně běh, fitness a posilování, cvičení s vlastní vahou, cyklistika, turistika, strečink a plavání.

# 14

Věděli jste, že vzhled a viditelné změny na těle jsou jednou z největších motivací ke sportu?

# 15

Ženy často inklinují ke sportovním aktivitám tipu lekce jógy, lekce aerobiku, lekce tance a podobně. Muži narozdíl od toho často takové tipy aktivit berou jako záležitost která je jim nepříjemná či dokonce trapná.

# 16

Lidé, kteří se věnují volnočasovým sportovním aktivitám jako je fotbal, turistika, cyklistika stráví sportem více času než ti, kteří sport dělají pouze pro sport – typu běhání, jóga, nebo aerobik apod. Proto jak jsme zmiňovali, nebojte se najít něco netradičního. Třeba právě turistiku, či slackline, nebo klidně paragliding.

# 17

Než se objeví viditelné změny na vašem těle, trvá to zhruba 12 týdnů. To bývá mnohdy až příliš dlouhá doba a proto spousta jedinců na sport zanevře již po krátké době – nevidí výsledky tak brzy. Pokud ovšem vytrváte a nepolevíte, budete skutečně makat a dáte do toho všechno, výsledky se dostaví.

# 18

Věděli jste, že celá 1/4 lidí na světě nedělá žádnou sportovní aktivitu?

# 19

Věděli jste, že páry, které spolu cvičí mají větší tendence spolu vydržet?

# 20

Věděli jste, že dehydratace svalů může být příčinou ztráty 10 % síly.

Close Menu